سرخط خبرها

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی: در ناکامی اخیر، ما هم مقصر بودیم | مرتضوی با رایزنی به تیم ملی دعوت می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۴۸۰۶
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
رئیس هیات بوکس خراسان رضوی: در ناکامی اخیر، ما هم مقصر بودیم | مرتضوی با رایزنی به تیم ملی دعوت می‌شود
رئیس هیات بوکس خراسان رضوی از عملکرد بد بوکسورهای جوان خراسانی در مسابقات کشوری دفاع و از ناداوری‌ها گله کرد‌.

به گزارش شهرآرانیوز، مسابقات کشوری بوکس جوانان در لرستان برگزار شد که تیم مشهد با وجود ترکیب اصلی‌اش در این مسابقات،عنوان ناکام بزرگ را به خودش اختصاص داد.

امیرحسین اخوان رییس هیئت بوکس استان خراسان رضوی در خصوص عملکرد منفی بوکسورهای خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور، گفت: ۱۰ نفر در مسابقات کشوری لرستان شرکت کردند که یک نفر به علت اینکه اصل مدارک همراهش نبود، با توجه به‌ قوانین، شرکت در این مسابقات را از دست داد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با هر دوره‌ای به لحاظ اعلام زمان مسابقات توسط فدراسیون متفاوت بود و ۳ هفته قبل از مسابقات کشوری اعلام شد. کما اینکه ایران در مسابقات آسیایی باید شرکت کند و فدراسیون چاره‌ای نداشت. به هرحال این تیم با فشردگی‌های بسیاری آماده شد.

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی در ادامه گفت: رده سنی جوانان هرسال متفاوت است.
برخی از مدال‌آوران ما در این رقابت‌ها حاضر شدند و تمام بوکسورهای ما مدال‌آور نبودند فقط محمد سینا مرتضوی و امید محبی مقدم از مدال‌آوران ما بودند. و ساير بوکسورهای مدال‌آور ما شرایط سنی شرکت در مسابقات جوانان را نداشتند.

اخوان تا حدودی پذیرای قصور و خطای هیات بوکس خراسان رضوی شد و گفت: البته تماما این شکست‌ها با قصور شرایط کسب نشد و ما نیز مقصر بودیم. در آینده برنامه داریم که بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند کشور را داشته باشیم. وارد حاشیه و بحث داوری نمی‌شوم اما بحث داوری بشدت در این نتایج دخیل بوده است. داوری در برخی اوزان بسیار موثر بود و در برخی اوزان بوکسورهای ما ضعیف عمل کردند.

اظهارات اخوان در حالی است که تمام استان‌ها به یک اندازه فرصت برای تمرین‌ مسابقات کشوری داشتند، وی در این خصوص بیان کرد: استان‌های دیگر زیرساخت فنی و ورزشکار خوبی دارند. کردستان در هر وزن پنج ورزشکار دارد. در گذشته قبل از دوره ما خراسان رضوی حرفی برای گفتن نداشت. در این دوره یک سال و اندی درگیر کرونا بودیم و در یکسال و نیم دیگر باید چه می‌کردیم؟ باید زمان کافی برای زیرسازی مناسب داشته باشم.

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هنوز هم پُز ملی‌پوشان خراسانی را بدهید همچنان محمد سینا مرتضوی به اردوی تیم ملي دعوت می‌شود چرا که در مسابقات آسیایی شرکت کرده و طلای کشوری دارد، با یک شکست کنار گذاشته نمی‌شود. در مجموع در باخت این تیم صرفا قصور ما سهیم نبوده است اما در بوکس به رزومه افراد نیز رجوع می‌کنند. صرفا کسی که طلا کسب می‌کند به مسابقات و اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شوند. محمد سینا مرتضوی با رایزنی‌ها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود.

اخوان در پاسخ به این‌ پرسش که چگونه یک بازنده به تیم ملی دعوت می‌شود اما یک قهرمان نه؟ گفت: این مساله را باید از کادر فنی پرسید من وظیفه دارم از قهرمانم دفاع کنم. بچه‌های من تمام تلاش خود را به کار گرفتند. سعی می‌کنیم تمام خطای خود را جبران کنیم و اروهای مشترک با شهرهای قوی کشور بگذاریم.

وی در خصوص تنظیم برنامه استانی، اظهار کرد: تقویم فدراسیون باید بهمن ماه سال گذشته در اختیار هیات‌های استانی قرار گیرد که بتوانند برنامه‌ریزی کنند و تنظیم برنامه استانی بدون برنامه‌های فدراسیون آب در هاون کوبیدن است. همچنان دبدبه و کب کبه داریم و با یک باخت وجهه ما خراب نشده و ادعا داریم.

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی در خصوص عملکرد هیات، عنوان کرد: از ۸ بوکسور اعزام به مسابقات جهانی بزرگسالان یک بوکسور مشهدی اعزام شده است. در هر صورت هرچقدر خطا کردیم عذرخواهی کرده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که جبران کنیم.

سال گذشته مسابقات کشوری بوکس در مشهد برگزار شد که خراسان رضوی قهرمان شد اما این میزبانی حواشی بسیاری از جمله گله سایر شهرها را نسبت ناداوری‌ها به دنبال داشت. اخوان در این خصوص افزود: در هر دوره‌ای از مسابقات بیشتر تیم‌ها به داوری اعتراض دارند و این خصلت ورزش است. در ورزش‌های مبارزاتی زمانی که ورزشکار شکست می‌خورد داوری را سخت می‌پذیرد و در مشهد تلاش خود را به کار گرفتیم و هیچ‌گونه بی‌عدالتی وجود نداشت و نظر هرکسی شخصی و محترم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->